تبلیغات و بازاریابی در بلژیک
نوشته شده توسط : worldmarketing

مشخصات مصرف کننده
سن متوسط ​​در بلژیک 41.5 سال است. جمعیت بین سالهای 2017 و 2018 با نرخ 0.67٪ رشد داشته است. حدود 28.4٪ از جمعیت زیر 24 سال و 31٪ بالای 55 سال سن دارند. به طور متوسط ​​، خانوارها از 2.3 نفر تشکیل شده اند که 32٪ خانوارها از یک نفر تشکیل شده اند و 47.7٪ آنها زوج هایی با فرزند یا بدون فرزند هستند. نسبت جنسیت برای هر 100 زن 97 زن با 98٪ جمعیت ساكن در مناطق شهری است كه این كشور را به یكی از متراكم ترین جهان تبدیل می كند. بیشتر جمعیت در دو سوم شمالی کشور متمرکز است که جنوب آن کمتر جمعیت دارد. شهرهای اصلی بروکسل و آنتورور هستند. سطح تحصیلات در کشورهای OECD بالاترین سطح است که 75٪ از بزرگسالان دارای تحصیلات متوسطه و 5/36٪ دارای تحصیلات عالی هستند. حدود 6/39 درصد از افراد فعال شاغل در بخش خصوصی ، 24.3 درصد شاغل بخش خصوصی ، 9/21 درصد کارمند بخش دولتی ، 9.5 درصد خود اشتغالی ، 4 درصد کارفرمای و 7/0 درصد مشاغل بدون حقوق هستند.
قدرت خرید
تولید ناخالص داخلی سرانه PPP حدود 37،690 یورو در سال است. متوسط ​​حقوق سالانه کارگران تمام وقت 43.840 یورو است. در سال 2018 ، قدرت خرید بلژیکی ها افزایش یافت و باید در سال 2019 به رشد خود ادامه دهد. درآمد یکبار مصرف سالانه تعدیل شده براساس OECD حدود 26 320 یورو است. با وجود افزایش قدرت خرید ، مصرف تنها در سال 2018 0.8 درصد افزایش یافت ، زیرا خانواده ها ترجیح می دهند پس انداز کنند. شاخص جینی در مورد نابرابری درآمدی در پایین ترین سطح اروپا و در حال سقوط است. شکاف دستمزد بین زن و مرد 6.1٪ است که بلژیک یکی از کمترین شکاف در اتحادیه اروپا را دارد. مدیران شرکتهای بزرگ بالاترین حقوق را دارند در حالیکه سرورها و بارمنها کمترین حقوق را دارند. افراد بالای 60 سال هنوز در دفتر 113٪ بیشتر از جمعیت شاغل زیر 20 سال دارند. بیشترین حقوق در بروکسل و اطراف آن است و دارندگان مدرک کارشناسی ارشد حقوق 51٪ بالاتر از میانگین کشوری دارند.
رفتار مصرف کننده
بلژیک یک جامعه مصرف کننده است. در پی بحران ، مصرف کنندگان اهمیت بیشتری به قیمت محصولات داده اند. با بازگشت رشد و ثبات ، محصولات با کیفیت به طور فزاینده تقاضا می شوند. خریدها بیشتر در مراکز شهرها انجام می شود تا مراکز خرید. علاوه بر این ، بسیاری از بلژیکی ها برای انجام خرید خود به کشورهای مرزی می روند. مصرف کنندگان از سوپر مارکت ها دور می شوند اما سبد متوسط ​​آنها در حال رشد است. به طور متوسط ​​در هر هفته یک مصرف کننده 119 یورو از خرید مواد غذایی صرف می کند. اعتماد مشتری به دلیل بیکاری در کشور رو به کاهش است. حدود 3/4 از مصرف کنندگان با فروش در اینترنت 7 میلیارد یورو خریداری می کنند. مصرف کنندگان بلژیکی به طور کلی برای مارک های بین المللی باز هستند اما ممکن است شرکت های ملی یا اروپایی را ترجیح دهند.

وفاداری به برند بیشتر به تجربیات مثبت ، کیفیت و قیمت بستگی دارد. همچنین مصرف کنندگان نسبت به مارک های مواد غذایی وفادارتر به برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی هستند. حدود 50٪ از جمعیت در شبکه های اجتماعی فعال هستند. اما ، 25٪ از کاربران اینترنت از مسدود کننده های تبلیغاتی استفاده می کنند (این رقم در بین جوانان به 47٪ افزایش می یابد). بنابراین شبکه های اجتماعی به مصرف کننده کمک می کنند تا در مورد محصولات بیاموزد و بلژیکی ها تمایل دارند که به دنبال اطلاعات باشند و منتظر نمانند که آنها به دست آنها برسد. حفاظت از داده ها مهم است اما کمتر از سایر کشورهای اتحادیه اروپا که 62٪ از مردم به این امر به مسئولان اعتماد دارند.
آگاهی از محیط زیست در بلژیک بسیار وجود دارد. محصولات ارگانیک ، پایدار ، محلی ، قابل ردیابی ، تازه ، وگان و غیره در حال رشد هستند. رسوایی های غذایی که در اروپا اتفاق افتاده و علاقه روزافزون به سلامتی یکی از دلایل موفقیت محصولات ارگانیک است. بازار دست دوم توسعه یافته است و 61 درصد مبادلات بین افراد انجام می شود. با این حال ، این بازار در سال 2018 کاهش جزئی داشته است. سکوی مشارکتی بطور گسترده در بلژیک ، به ویژه در شهرهای بزرگ ، با شرکتهایی مانند Uber ، Airbnb ، Blablacar ، Deliveroo و غیره توسعه یافته است.





:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: